![](https://hellofuture.se/wp-content/uploads/2023/04/tjdkurs-cover-2000x0-c-default.jpg)
Onlinekurs: Tjänstedesign för innovation
Bli fanbäraren för tjänstedesign i din organisation
- Pris 9 490:- (ex moms)
- 100% on demand – studera när du vill
- Tillgång till kurshubben i 10 veckor
- Cirka 3 timmar videomaterial, 20–25 timmar studietid
- 2 handledningstillfällen + personlig feedback på inlämnade uppgifter
En metodik som är mer relevant än någonsin
Efter kursen kommer du att vara en kompetent beställare av tjänstedesign och matchduglig deltagare i tjänstedesignprocesser.
Vem riktar sig kursen till?
Alla personer som vill vara med i eller driva utvecklings- och innovationsprocesser på sin arbetsplats har stor nytta av tjänstedesignmetodiken. Exempelvis ser vi att kursen passar för följande roller:
- Verksamhetsutvecklare
- Digitaliseringsansvarig
- Affärs- och tjänsteutvecklare
- Projektledare
- Innovationsledare
“Utbildningen ger en bra överblick kring de olika momenten i tjänstedesignarbete. En bra möjlighet för våra kommunala bostadsbolag att kompetenshöja sig inom kundcentrerad utveckling och få en verktygslåda att nyttja när de ska utveckla tjänster för hyresgäster eller medarbetare.”
— – deltagare från Sveriges allmännytta
Kursens innehåll
Webbaserad utbildningshub
- 4 moduler bestående av videoföreläsningar, totalt omkring 3 timmar videomaterial.
- Verktygslåda med fler än 15 olika mallar, som du även kan spara och använda även efter kursen.
2 praktiska uppgifter
- Arbeta med en verklig utmaning från din verksamhet, eller ett av våra färdiga case.
- Möjlighet att anpassa uppgifterna till din situation och ambitionsnivå.
Coachning och nätverk
- 2 handledningstillfällen á 1 timme, där du får vägledning av en erfaren tjänstedesigner.
- Personlig feedback på de uppgifter du lämnar in.
- Avslutande träff med andra deltagare som gått kursen och kursledare.
Det här lär du dig som deltagare
- Hur du genomför användarintervjuer och fördjupar din målgruppskunskap.
- Metoder ur tjänstedesignerns verktygslåda, såsom kundresekarta, service blueprint och prototyping.
- Hur du från intervjuer med användarna konkret går tillväga för att hitta mönster och skapa insikter om användarbehov.
- Grunderna för att lyckas med idégenerering och råd om hur du undviker fallgropar.
- Hur du planerar och genomför användartester för att testa dina idéer och koncept.
“Det som är kul med kursen är att vi smyger in tankesättet i andra arbetsuppgifter. Vi gjorde en empatikarta i en workshop här om dagen till exempel. Det känns som att verktygen är väldigt värdefulla. Intervjuerna blir väldigt bra och vi ställer andra frågor än vi brukar ställa.”
— – deltagare från Migrationsverket
Några av de som utbildats av oss
![](https://hellofuture.se/wp-content/uploads/2021/03/Logocloud-2000x0-c-default.png)
Kursledare
Simon Mare
Designer med kunskaper inom tjänstedesign, visualisering och prototyping.
Jag och mina kollegor vill gå kursen!
Kontakta oss på academy@hellofuture.se med din förfrågan så tar vi fram en offert.