#35 – Krånglo gör det lättare för Helsingborgs invånare
Hur kan vi bli bättre på att hantera onödigt krångel som invånare och företag upplever i en kommun? I detta avsnitt av Transformationspodden bjöd vi in Malin Johnsson som jobbar som krångelombudsman (krånglo) i Helsingborgs kommun för att få lite svar. Tjänsten skapades nyligen för att bättre lyssna på invånarna i kommunen och göra något konkret åt krånglet. Johan och Malin pratar om vikten av att göra kanalen in till kommunen tydlig och utveckla effektiva interna processer som leder till att man inte bara lyssnar utan gör.
december 2020 • Digital transformation
Fler avsnitt
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#121 – AI bortom hypen – leta efter behoven!
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#120 – Att förändra sin organisationskultur – ett samtal med Emma Forsgren
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#119 – 3 Box-modellen – insikter från 5 års arbete
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#118 – Del 2: Innovationsarbete 2024: Det bra, det dåliga och vägarna framåt
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#117 – Del 1: Innovationsarbete 2024: Det bra, det dåliga och vägarna framåt
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#116 – När innovationsarbetet blir teater
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#115 – Hur tar man sig an en trendrapport?
TRANSFORMATIONSPODDEN —