#35 – Krånglo gör det lättare för Helsingborgs invånare
Hur kan vi bli bättre på att hantera onödigt krångel som invånare och företag upplever i en kommun? I detta avsnitt av Transformationspodden bjöd vi in Malin Johnsson som jobbar som krångelombudsman (krånglo) i Helsingborgs kommun för att få lite svar. Tjänsten skapades nyligen för att bättre lyssna på invånarna i kommunen och göra något konkret åt krånglet. Johan och Malin pratar om vikten av att göra kanalen in till kommunen tydlig och utveckla effektiva interna processer som leder till att man inte bara lyssnar utan gör.
december 2020 • Digital transformation
Fler avsnitt
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#125 – Utforska cirkulära affärsmodeller och digitala tjänster med Lindex
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#124 – Amit Paul: En fördjupning om transformation och systemtänkande
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#123 – Tänk om: Ett enklare sätt att se på innovation
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#122 – Tony Sandberg från Scania ger dig insikter från praktiskt arbete med systeminnovation
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#121 – AI bortom hypen – leta efter behoven!
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#120 – Att förändra sin organisationskultur – ett samtal med Emma Forsgren
TRANSFORMATIONSPODDEN —
#119 – 3 Box-modellen – insikter från 5 års arbete
TRANSFORMATIONSPODDEN —